haamfa

. تفکرت رو با قدرت طراحی کن...

آرزو یعنی چی؟!

میخوام معنی آرزو رو بدونم.

من که معنیش رو نفهمیدم.

شاید مسخره باشه اما من به آرزو اعتقادی ندارم. یعنی چون نمیدونم واقعا یعنی چی!! بهش اعتقاد ندارم.

لطفا، هر کی میدونه به ما هم بگه.

۵ ۶
برنامه نویس جوان
۲۷ فروردين ۰۲:۰۰
ارزو اسمی است دخترانه :-) 
البته مرامش هم مردونه نیست

پاسخ :

خخخخخخ عجب :)
اونوقت شب آرزوهام حتما میشه شب دخترایی که اسمشون آرزو هستش!! آره داداش؟؟
بابا تو دیگه کی هستی؟!
Faber Castel
۲۷ فروردين ۰۲:۰۲
من نیز هم! :)

پاسخ :

اول اینکه چاکریم و ازین حرفا کاستل جون!
بعدش اینکه، جدی من موندم این آرزو معنیش چی میشه ؟! خیلیم فکر کردم به نتیجه نرسیدم:)
سیّد محمّد جعاوله
۲۷ فروردين ۰۹:۱۵
خوب خوب

پاسخ :

چی خوب خوب ؟؟؟؟!!!!!!!!!!
خانم خونه
۲۷ فروردين ۰۹:۳۳
ارزومند ارزو هایت هستم

پاسخ :

ok  ولی من فعلا اصلا نمیدونم آرزو چیه؟!  :-)
دلقــ ــک
۲۷ فروردين ۱۱:۰۴
آرزو یعنی آرمان، اشتیاق، امل، امید، انتظار، بویه، تمایل، تمنا، چشمداشت، خواست، خواهش، رجا، رغبت، شوق، غبطه، کام، گرایش، مراد، مطمع، مقصود، منیه، میل، وایه، هوی
متوجه شدین ؟؟؟ :/

پاسخ :

ما به هدف میگیم آرمان :)
اشتیاق و میل هم کاربرد خودشو داره من فکر کنم با آرزو فرق داره :)
امید هم که معنیش رو خودشه :)
انتظار هم که مشخصه مثلا: من منتظر دیدار فلانی هستم معنی دیگه ای نداره :)
تمایل هم که همون میل هستش :)
شوق و رغبت و غبطه هم که معانیشون مشخصه مطمئنم کسی که ذوق و شوق داره معنیش این نیست که آرزو داره:)
رجا هم همون امید هستش :)
.
.
.
من در کل متوجه نشدم :)


روحِ نشسته در من
۲۷ فروردين ۱۱:۴۷
اینجارو نگاه کن 
http://s7.picofile.com/file/8247266100/arezoo.jpg

بعد به سلیقه ی خودت یه معنی رو انتخاب کن :/


پاسخ :

نگاه کردم :)
قانع شدم :)
آرزو یه نوع شهوت و هوس میتونه باشه...
پس درست بود که بهش اعتقاد نداشتم:)
مرسی عزیز :)
روحِ نشسته در من
۲۷ فروردين ۱۱:۵۳
به نظر من ارزو "چیزی خواستنِ". 
در ضمن اسپند هم دود کنید واس خودتون...چهرتون عالی نیست اما خوبه :) : دی

پاسخ :

اگه آرزو "چیزی خواستن" باشه که من تمام خواسته هام میشن آرزو! :)
نیاز به اسپند نیست:) بادمجون بم آفت نداره:-)
طبل بی صدا
۲۷ فروردين ۱۲:۴۰
چیزی که دلت میخواد داشته باشی ولی بهشون نرسیدی اون موقع هرلحظه آرزوی داشتنشونو میکنی،گاهی به دور از واقعیت ونمیتونی تو این دنیا بدستش بیاری من خودم برای اینجور آرزوها شبا فکرمیکنم میدونی همین خیال کردنشونم یه عشقی داره که دیگه  به دور از واقعیتشون تو ذوقت نمیزنه،یه سری آرزوها  هم تاریخ انقضاشون  سررسیده یعنی تویه سنی دلت میخواست داشته باشیدش ولی خب به هردلیلی نرسید درکل گاهی آرزوهایی که داری میتونی بهش برسی وگاهی در خیال و توهم حداقل عشقشو که میتونی کنی:)

پاسخ :

داشتن چیزی که نداری و تا حالا بهش نرسیدی یعنی چی؟!
مثال: یک گدای کارتن خواب، دوست داره با یه بازیگر معروف که ازدواج هم کرده ازدواج کنه!! :-) احتمالش خیلی کمه یا به عبارتی نزدیک به صفرِ...  این یعنی آرزو؟؟!! :-)
توهم و خیال رو خوب اومدی :)
با این حال اصلا به آرزو معتقد نیستم:)
Hamid ‌‌‌‌
۲۷ فروردين ۱۳:۳۹
قال رسول الله(ص): ألامل رحمةٌ لأمتی ولولا ألامل مارَضَعتْ والدةٌ وَلدَها و لاغَرَسَ غارسٌ شَجَراً :آرزو برای امت من رحمت است. اگر آرزو نبود هیچ مادری به فرزند خود شیر نمی داد و هیچ باغبانی درختی در زمین نمی نشاند
آرزو یه سری خواسته‌هاو منویات(قصد.نیت) که انسان در جهت رشدو تعالی معیارهای زندگی خودبه اونا نیاز داره

پاسخ :

حمید جان :)در مورد این حدیث باید تحقیق کنم.
با احترام، هنوز هم به آرزو اعتقادی ندارم:)
.. ندآ ..
۲۷ فروردين ۱۳:۵۲
آرزو خواسته ای هست که الان تحققی نداره، عملی که اونو تحقق بخشه هم یا نیست یا ما ازش خبری نداریم ، در واقع احتمال رسیدن به اون نامعلوم باشه ولی ما همچنان انتظارشو داشته باشیم 
فرقش با هدف هم اینه که هدف خواسته ای هست که در اینده قابل تحققه و احتمال رسیدن به اون خیلی زیاده

پاسخ :

خواسته ای که احتمال رسیدن بهش نا معلوم باشه... تعریف متفاوت و جالبیه :)
پس با این تفسیر، باز هم ترجیح میدم به آرزو معتقد نباشم :)
مریم مریم
۲۷ فروردين ۱۴:۵۶
اغلب خواسته هایی که اسمشون رو آرزو میذاریم در واقع حسرتن :| 

پاسخ :

شاید آره شایدم نه:)
محمد فائزی فرد
۲۷ فروردين ۱۵:۳۰
والا دیشب با داداشم داشتیم سر همین بحث می کردیم و خب به این نتیجه رسیدیم که آرزو معنی اشتباهی برای دیشبه.
آرزو اون چیز بدیه که از آمال میاد و گویا از کید های شیطانه. چیزی که امکان رسیدن بش نیست یا برای رسیدن بش باید کلی چیزای دیگه فدا شه.
نمی دونم جالا چه قد به نتیجه درستی رسیدیم. دی:

پاسخ :

تقریبا همون چیزی که بهش معتقدم:)
فاطی ^_^
۲۷ فروردين ۱۶:۰۳
اولین مرحله هدف هس.یه سری چیزا تو ذهنتون هس ک هدفتونه.حالا یه سری چیزا هستن خیلی دوس دارین ک داشته باشینش،ولی واسه "شما"رسیدن بهش سخته.شما یکی رو تصور کن ک به نون شب محتاجن،پدر مریض داره و از اینا ک واسه زنده بودن میجنگن.اینا میتونن ان تا هدف داشته باشن،ولی مثلا این طرف دوس داره برج ایفا رو ببینه.دیدن برج ایفل میشه آرزو،اولا ک اون قدر مهم نیس ک جز اهدافش باشه چون این آدم باید واسه زنده بودن و چیزهای ساده ای که شما داری بجنگه.دوما اینکه احتمال دیدن برج ایفل واسه ایشون کم هس و سخت.
حالا این یه مثال ساده بود،شما تو موقعیت خودتون میتونین متصور بشی ک چی واست ارزوئه.البته اینا برداشت منه

پاسخ :

خیلی به نظرتون فکر کردم .
و در مورد شخصی که به نون شب محتاجه و همچنین دوست داره برج ایفل رو هم ببینه باید یه چالش راه بندازیم:) (شاید یه پست بشه خودش)
و من با توضییحات شما بیشتر به عقیدم پایبند شدم :) یعنی معتقد نبودن به آرزو:)
مینا سیدیان
۲۷ فروردين ۲۰:۳۲
آرزو چیزی است که ما فکر می کنیم با به دست آوردن آن به قسمتی از خوشبختی خود می رسیم ولی معمولا بعد از به دست آوردن آن متوجه می شویم که هنوز هم خوشبخت نشده ایم .

پاسخ :

من فکر میکنم فرمایش شما در مورد آرزو درست نباشه :) چون این عبارت در مورد اهداف هم صدق میکنه و مطمئنا معنی و مفهوم هدف، با آرزو فرق میکنه:)
مثال نقض: یکی از اهداف بنده، خرید خانه بود. من فکر میکردم با خرید یک خانه خوشبخت میشوم اما بعد از حصول این هدف هنوز هم کاملا خوشبخت نشدم اما خرید خانه آرزوی من نبود یکی از اهداف من بود.
آقای سین
۲۷ فروردين ۲۲:۳۸
شب آرزوها تعبیر مناسبی برای لیلة الرغائب نیست!

پاسخ :

بله درست می فرمایید :-)

بید مجنون
۲۷ فروردين ۲۲:۴۴
برا همینم شب آرزوها غلطه 
اون شب رغبته 

پاسخ :

آفرین به شما :)
کاملا درسته :)
hamid vasheghani
۲۷ فروردين ۲۲:۵۱
یعنی چیز یکه میخوای داشه باشی و بهش برسی...

پاسخ :

من فکر می کنم این فرمایش شما معنیش هدف باشه :)
Nina Mars
۲۸ فروردين ۱۱:۰۳
آرزو یعنی وهم وخیال وامکان داره هیچوقت بهش نمیرسی
ترجیح میدم هدف داشته باشم تا آرزو

پاسخ :

کاملا درسته :)
و من فکر میکنم درست ترین کار رو میکنید :-)
Setare :)
۲۸ فروردين ۱۵:۰۲
اسمِ دخترِ . همین :دی

پاسخ :

موافقم:)
روحِ نشسته در من
۲۸ فروردين ۱۶:۲۷
آرزو و هدف رو نمیشه صرفا بخاطر رسیدن یا نرسیدن بهش از همدیگه تفکیک کرد.
اگه آرزو یعنی وهم و خیال و هیچوقت بهش نمیرسی، بعضی از هدفها هم که بهش نمیرسی یعنی یه دفعه تبدیل میشن به آرزو؟؟؟؟

آرزو با خیلی از کلمه های دیگه هم معناست. و اغلب یک کلمه یک معنا رو نمیده.

+ الان گیر دادم به این پست :/ :/ :/ 

پاسخ :

هدف یک نقطه است برای رسیدن.
اصولا به هدف رسیدن یا نرسیدن دلیل منطقی داره :)
مثال:
برنامه ریزی و تعقل + عمل  = رسیدن به هدف.
پس هدف یک امر کاملا منطقی است اما آرزو ممکنه همراه با منطق نباشه:) اصلا آرزو یعنی چی؟؟؟؟!!!!!!!!!!
بعضی وقت ها ما هدف رو با آرزو اشتباه میگیریم:)
در کل من با دهخدا موافقم خواستن از روی شهوت و هوس نزدیک ترین تعریف بود به اعتقاد من:)

روحِ نشسته در من
۲۸ فروردين ۲۱:۱۵
یعنی اگه سطر آخر رو نمی نوشتی همچنان نظرات من ادامه داشت... :دی

پاسخ :

باز هم تشکر بابت قرار دادن لینک به لغت نامه :-)
© زهـــ:)ــرا خســـروی
۲۹ فروردين ۰۰:۳۶
 اول چند بیت از مولوی خوندم دیدم نه استاد منو قانع نکرد!ولی با دیدن این جمله ها از نوروزنامه خیام ( نخستین قدح به دشخواری خوردم که تلخ مزه بود،چون در معده ام قرار گرفت طبعم آرزوی قدح دیگر کرد) فهمیدم اصل آرزو برمیگرده به هوس!  نمیگم شهوت چون دوتا بحث جدان ؛ هوس جامع تره و توی ابن نوشته هوس خوردن شراب در هر بار خوردن بیشتر میشه!

پاسخ :

بله اصل آرزو به هوس برمیگرده.
ممنون بابت انتخاب ابیات :)
فاطی ^_^
۲۹ فروردين ۰۱:۵۳
چقدر شااااد شدم که به نظرم فک کردین:))))
ولی اینکه به آرزو معتقد نیسین اصلااااااا مهم نیس.ینی خب اینا یه سری واژه هستن شما میتونی هر تعریفی بذاری براش.همه چی نسبی هس.
اعتقاد نداشتنم،همین خود من به کلی چیز اعتقاد ندارم،اصلا هم مهم نیس:))))))))

پاسخ :

چه خوب که شاد شدید:)

خودم ...
۳۰ فروردين ۰۸:۵۴
ارزو ینی خاستن یه چیزی یا کسی از تهه تهه دل و با همه وجود.نه توهم و خیال و ...

پاسخ :

این میشه، خواستن از ته ته دل :)
اگر این خواسته همراه با حرکت و تلاش باشه میشه حقیقت :)
وکیل
۳۱ فروردين ۱۵:۳۲
سلام اقای مهندس چه کارا می کنید؟

پاسخ :

  سلام مرسی:) شما خوبید خانم دکتر
شکر، زنده ایم. الحمدلله.
فاطمه
۲۳ مرداد ۱۱:۳۸
آرزو به معنای چیزی هست که هرگر طعم ان را نچشیده ای :)

پاسخ :

من هرگز طعم مشروب رو نچشیدم . ولی آرزوم هم نیست:)
محمد
۰۴ فروردين ۲۰:۳۵
سلام دوست عزیز
شما اولین سوالت این بود که آرزو یعنی چی ،؟
اون دوستمون تمام معانی و مترادفهاشو هم واستون نوشت
واینکه گفته بودید که بهش اعتقادی ندارید.درسته؟
Ema
۱۵ فروردين ۲۲:۲۴

آرزو یعنی چیزی که ممکنه حقیقت نداشته باشه

اما بهت آرامش میده

و کاری می‌کنه که یه نیرو خارق العاده بهت داده بشه واسه تحمل سختی‌ها و پشت سر گذاشتن مشکلات

آرزو آرمان نیست

و هیچکدوم از معنایی که تو کتاب فارسی نوشته شده آرزو رو تعریف نمیکنن

آرزو حسیه که تورو خوشحال میکنه

پاسخ :

رویا پس چیه؟؟
Ema
۱۶ فروردين ۱۲:۵۵

آرزو یعنی چیزی که احساس خوبی بهت میده اما نمیتونی داشته باشیو فقط با فکر کردن بهش یه انرژی مضاعف میگیری

یعنی اگه یه غول چراغ جادو یا یه فرشته آرزو ها جلوت ظاهر شده و بگه سه تا آرزو بکن نمیدونی چی بگی؟!

چیزی که عاشقشی اما خیلی سخت میشه بهش رسید یا اصلا رسیدن بهش ناممکنه

این ارزوعه

به هوس و رغبت نمیشه گفت آرزو چون میشه بهشون رسید

آرزو تموم چیزا،فکرا،و کساییه که به خاطر حتی یک لحظه لذت بردن بهشون فکر کردی

آرزو هدف هم نیست

چون آمیخته با چاشنی رؤیاست

آرزو در اولین تعریف ایناییه که گفتم

و در دومین تعریف اسم دخترم می‌تونه باشه

 

Ema
۰۶ ارديبهشت ۰۴:۲۹

رویا هم ینی اینکه ارزوهاتو تو خواب و خیال و پشت پرده زندگیت داشته باشی

پاسخ :

رویا فرای آرزو هست 
شما میتونی رویا داشته باشی ولی آرزوت نباشه
البته به نظر من
Ema
۰۶ ارديبهشت ۱۰:۴۴

خب شما که معنی آرزو رو نمیدونی

از کجا میدونی رویاهات آرزوهات نیستن؟!

پاسخ :

چون معنی رویارو میدونم :)
Ema
۰۶ ارديبهشت ۱۶:۲۷

خب معنی آرزو رو که نمیدونی

بعدشم رویا خیالیه

اونقدر که نمیشه بهش اطمینان کرد

اما آرزو ها ۷۰درصدشون واقعین

Ema
۰۶ ارديبهشت ۱۸:۱۲

و از کجا میدونین که معنی رویا رو میدونین؟!

منم فکر میکردم معنی آرزو رو میدونم تا اینکه سوال و جوابهای شما و بقیه رو دیدم

Ermia
۰۷ ارديبهشت ۱۲:۴۸

یه سوال دارم ازتون 

شما همیشه آنقدر بقیه رو با پاسخاتون میپیچونین؟!

پاسخ :

نه :)
معمولا نمیپیچونم کسی رو :)
Ermia
۰۷ ارديبهشت ۱۷:۲۲

من ...

شاید حتی معنی زندگیم نمیدونم

پاسخ :

همینکه میدونید نمیدونید کلی جلو هستید .
محمد جواد
۰۷ مهر ۲۱:۳۴

من نمیدونم ولی مثل شما مشتاق دونستنم

محمد جواد
۰۷ مهر ۲۱:۳۶

من نمیدونم ولی مثل شما مشتاق دونستنم

پاسخ :

سلامت باشی آقا جواد گل
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان